scolioza

Sugestii de exercitii pentru scolioza

Sanatatea este un lucru care ne este daruit inca de la nastere, dar pe care nu il pretuim tocmai pentru ca nu stim cat de valoros este.

Este usor sa iti pierzi sanatatea, trebuie doar sa iti iei cateva obiceiuri mai putin bune si o sa te imbogatesti cu cate o boala sau o sensibilitate la ceva. Procesul este de cele mai multe ori ireversibil, adica o data ce ai pierdut sanatatea unui anumit organ orice ai face, pe la cati doctori ai merge, nu o sa mai fii niciodata ce ai fost.

Scolioza este o boala tot mai intalnita in zilele noastre. Dupa cum suna, ar parea o boala a varstnicilor, dar statisticile arata ca tinerii si chiar copiii dezvolta aceasta afectiune greu de invins. Exista o multime de exercitii pentru scolioza care pot ajuta persoana in cauza sa se vindece singura si sa mai scape de dureri si suferinta.

Ce este scolioza pana la urma? Scolioza este o afectiune a coloanei, adica forma coloanei nu este cea care trebuie. In loc de o coloana dreapta, ca o linie de la ceafa pana la acel os al anusului, oamenii care au scolioza au de fapt o coloana serpuita ori pe stanga, ori pe dreapta liniei corecte. Unii oameni se nasc cu aceasta boala, pe cand altii o capata datorita faptului ca au o pozitie incorecta atat cand merg, dar si cand stau la birou, pe scaun in general. In general persoanele inalte si zvelte care au crescut in inaltime foarte repede ajung sa sufere de aceasta afectiune.

Cauzele scoliozei sunt dezvoltarea deficitara a muschilor paravertebrali. Prin exercitii fizice specializate pentru aceasta afectiune acesti muschi vor fi intariti si dezvoltati. Exercitiile fizice se desfasoara sub atenta observatie si indrumare a unui medic specialist si de obicei este bine ca pacientul sa mearga pentru o perioada mai lunga la terapie, nu doar o luna sau doua.

Care sunt cele mai bune exercitii pentru scolioza?

Atunci cand o persoana are dureri cauzate de scolioza tinde sa ia pastile care sa ii calmeze durerea pe moment, dar pe termen lung nu s-a rezolvat nimic. Cel mai bine este sa mearga la medic pentru a trata in mod natural si sanatos aceasta afectiune.

Cele mai recomandate exercitii pentru scolioza sunt cele efectuate in apa, dar cum nu toti avem acces sau timp sa mergem la piscina, exista o serie de exercitii de facut si pe saltea.

  1. Asezata pe genunchi, cu sprijin pe palme, persoana cu scolioza isi va arcui spatele cat poate de mult si va sta in acea pozitie timp de 5 secunde. Va repeta de 10 ori acest exercitiu.
  2. Asezata pe saltea pe burta, va intinde bratele in prelungirea capului. Picioarele si bazinul se mentin fixe, iar trunchiul si bratele trebuie intinse in sensul opus scoliozei. Se recomanda mentinerea pentru 4 secunde, apoi se repeta de 10 ori. Acest exercitiu poate fi efectuat si in sezut.
  3. Pentru tonifierea muschilor paravertebrali, se intinde mana dreapta pe langa corp si se trage de ea cat de mult este posibil. In acelasi timp se tine bratul stang pe langa corp si se trage de el cat de mult posibil. Se mentine pozitia pentru 5 secunde si se repeta exercitiul de 10 ori.

Comentarii

comments

Logo

Ramai la curent cu noutatile

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

Ati fost abonat cu succes!